Dijital PR yapılması için bir ya da birden fazla sebep olabilir. Bu sebeplere birkaç örnek verecek olursak;
- Firmanız yeni bir ürün çıkardı ya da çıkarmak üzere ise ve bu ürün hakkında; halk üzerinde olumlu etkiler bırakmak, ciddi miktarlarda kazanç gelirleri hedefi belirlediysek,
- Kuruluşunuz hakkında uzun süredir açamadığınız kapıları ve kalıpları açmak ya da yıkmak istiyorsanız,
- Eşsiz ya da çok güzel olarak varsayılabilecek bir tür sosyal sorumluluk projesi ürettiyseniz ve bu projenin adını daha fazla duyurmak istiyorsanız,
- Kuruluşunuz herhangi bir sebepten ki bu sebep bir ürünün halk üzerinde olumsuz geri dönüşler yığınına neden olması bile olabilir, firma imajının yeniden oluşturulmasını istiyorsak,
- Marka ve firmanın mevcut konumunu ilerletmek ve kuvvetlendirmeyi hedeflediysek… gibi neden veya nedenlerden dolayı dijital pr çalışmaları yürütmek gerekir.