Geleneksel Pr çalışmalarında rol sahibi olan faktör genellikle yazılı basın yayın organlarıydı. Çalışmalarınızı gazete ya da dergilerde sergilediğiniz zaman hangi kitle tarafından okunduğunu ve ne kadar okunduğunu öğrenme olasılığınız oldukça düşüktür. Ayrıca geleneksel Pr çalışmalarını yürütürken daha yoğun bir çalışma temposu gerekli olur. maliyet açısından da yüksek rakamlar ödemeniz gerektiği bilinen detaylar arasında yer alır.
Dijital Pr çalışmaları ise tamamen internet ortamında yer alıp hem daha geniş kitlelere hitap eder hem de daha kısa süre içerisinde ulaşır. Üstelik geleneksel yöntemlere göre oldukça pratik bir şekilde işlemesi daha modern bir hale gelmesinde etkili olur. Kampanyalarınızı doğru kitleye ulaşıp ulaşmadığını ve hangi oranlarda takip edildiği gibi tüm detaylara tamamen somut verilerle ulaşma şansınız da mümkündür.